fredag 15 februari 2008

Min Alla Hjärtans Dag...

har varit super mysig.
Trodde att jag bara skulle få sitta hemma och vänta och längta ihjäl mig efter min älskling. Men så ringer mobilen och allt blir så mycket roligare.
Det var Akiz som undra om jag ville hänga med på lite bus, och det vill jag ju så klart.
Akiz ska lära mig allt!!!

Vi tar bilen och sticker till ikea, där blarrar vi på så vi nästan glömmer varför vi är där, men vi ska ju handla presenter till våra hjärtan.
Ikea har mycket men inte allt så vi tänker att vi kör till växer/blomsterlandet eller vad det nu heter, jag brukar aldrig hitta dit när jag vill, men det gör vi nu, men att hitta bilen på ikeas parkering var lite svårare, haha! På växer hittar jag bästa alla hjärtanspresenten till min älskling, en köttätande blomma. Och så slarvar vi bort bilen lite till.. hihi!
Akiz är bäst!

När min älskling kommer hem bjuder jag på hjärtanfika. Sen piffar vi till oss innan vi ska på Hamnkrogen och äta romantisk middag.
Vi valde en alla hjärtans meny ( tänk på att min älskling säger att han inte gillar fisk)
I shotsglas serverades först en vichyssoise med smak av potatis och purjolök,
sen fick vi in en toastskagen.
Till varmrätt fick vi hälleflundra med nån kräftröra,
sen fick vi en grape och mynta sorbet.
Till efterrätt var det halloncheescake med färska jordgubbar.
Det var äcklig mat!

Till denna underbara mat drack vi ett supergott vitt vin av druvan Sauvignon Blanc. Allt var precis så perfekt som man kan önska.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Var det ÄCKLIG mat????? Sådana som du borde inte få gå på restaurang! skäms! : ) Lät ju huuur gott som helst. Jag fick digestive kex med brieost till middag...

Anonym sa...

jaja...ok...det tog ett tag men jag fattade självklart att du var ironisk...haha...puss

Anonym sa...

akiz lär mig... ;)