måndag 18 februari 2008

Mätt Som En Plätt..

..eller som en våffla!
Idag har jag varit hemmafru (läs älsklingens blogg) och jag har haft jätteroligt, jag har möblerat om och dammat, städat älsklingens garderob och dammsugit och så har jag diskat och vikit tvätt och plockat och piffat i vårt underbara hem.
Och så har jag förberett för våffelbak...
Ikväll kom nämligen Pappa och Birgitta på besök, och vi bjöd på våfflor, det blev smaskens, jag har aldrig gjort våfflor innan och nu tyckte jag det passade bra att bjuda på det, eftersom jag fick våffeljärnet i julklapp av Pappa och Birgitta.
Det var väldigt lätt och dom blev verkligen supergoda, så nu är vi mätta som vanligt älsklingen och jag (skulle för din skull Akiz, egentligen skrivit tjorven här, men det gör jag inte...hihi)

5 kommentarer:

Anonym sa...

fy fan vad du göder Tjorven.
Han kommer snart att få heta tjorven- gluffsen.

du kan ju förvarna honom....

vad duktig du har varit idag med allt pysslande... imån kan du hämta min nyckel på jobbet å pyssla i mitt hem....hahahaha

Tack för en trevlig helg...tänkte fira peter på lördag med att gå ut å äta allesamman, då hänger ni på va? puuuss

Anonym sa...

lady och gluffsen...hahahahah det e ni det...

Anonym sa...

hahahahahahaaha haha hahahaa haha hahaha hahahaa, jag kan inte sluta skratta!!!!

Anonym sa...

TÄNK VAD MÄTT DU SKA BLI NÄR NI SKA HA PITT I JOHANNA DENNA VECKAN PASSA DIG FÖR DEN ,FÖR DEN KAN MAN BLI RIKTIGT TJOCK AV HAR JAG HÖRT

Anonym sa...

Hahahaaa jag det kan jag tänka mig, men av den blir jag gärna riktigt tjock hihi!!