onsdag 13 februari 2008

Förbannad...

jag bara måste skriva om detta och det NU!
den här såpan om medborgarskap i diverse länder som flizan räkan och jag dragits med tar aldrig slut... Som dom flesta hört blev vi norska medborgare lite sådär hux flux och oj så svårt det ska vara och rätta till ett lite fel. Iaf så hinner det hända en hel del när man inte är svensk, och när vi vill bli det igen ställs det frågor som syfte med vistelse i Sverige och annat, hoho jag är svensk har alltid varit och kommer alltid att vara.
Jag har just nu varit på försäkringskassan, ville liksom inte fylla i ett till papper fel. Egentligen skulle det bara fyllas i och skickas in men jag bestämmer mig för att gå dit istället, och livs live sitter jag där med ett papper som egentligen bara ska fyllas i skrivas under och skickas in, och så ber hon mig visa mitt PASS, vem går omkring med pass i fickan och varför ska jag behöva visa det??? Det stod minsann inget om det på pappret som bara skulle skickas in. Nä lilla johanna det är bara och traska hem och hämta passet för du ska tydligen ut och resa!
Jag är förbannad...

3 kommentarer:

Anonym sa...

förbannad e de minsta man kan säga, vi har fått varsitt tjockt brunt kuvert från kalmar länsrätt här. måste vara samma papper. men jag skulle bara skicka in de stod de! men va fan, vi var ju å skrev in oss vid jul, gäller inte det längre?

Anonym sa...

Haha, så dråpligt! Älskade vänner...Lina, du sötis är ju polsk å Fia Finsk...Johanna det är bara du som är svensk....typiskt! Må gudarna vara med er! Puss

Anonym sa...

räk, va e det för papper? har det kommit nåt till mig?? d jag hade var från fkassan, har nog inte fått från länsrätten tror jag.. hmm