fredag 3 juli 2009

Jippie, jag hittade dom

För ett tag sen tog jag tag i projektet "föra över bilder från mobilen till datorn", jag hade lite drygt 1000 bilder och så lyckades jag inte med att föra över mer än ca 20 bilder åt gången, och ungefär var femte gång hängde sig datorn, tror ni att jag var lycklig eller måttligt road under dom säkert fyra dagarna jag höll på...

Under tiden som jag höll på fick jag ont om diskutrymme, hade nämligen börjat med detta vid ett annat tillfälle och allt sparade jag på c och det fanns nu inte utrymme så jag fick börja med att flytta till d istället.
Jag har inte sorterat mina bilder på något vis borde verkligen göra det, sen var det så att jag även hade en del bilder sparade i telefonen, alltså inte bara dessa ca tusen jag hade på mitt minneskort. Det dumma med detta var att jag fick två olika bilder men med samma namn så från bild 008 till bild 050 hade jag alltså dubbla fast ändå olika, när jag då höll på med att rensa c så lyckades jag med konststycket att radera alla bilder från telefonminnet.

MEN jag hade sparat två kort i en annan mapp som jag kallade framkallning så jag blev bara lagom ledsen eftersom två var räddade och ca hälften av bilderna var från en och samma kväll och det var just dom bilderna som var intressanta och som sagt två av dom var ju räddade.

MEN nu till jippie, idag just nu ikväll hittar jag dom allihop, jag hade tydligen varit så duktig att jag faktiskt redan flyttat dom till en egen mapp i d innan jag började rensa... ja vad säger man det är inte konstigt att jag glömmer ta min medicin ibland jag vet ju inte vad jag gör alltid.
En av bilderna som kommit till rätta, från en supertrevlig kväll förra sommaren.

Inga kommentarer: