tisdag 7 juli 2009

En dag på semestern gjord

Usch det lät läskigt redan en dag avklarad poff så var den borta.

Igår gjorde vi inte så mycket känns som att vädret gjorde sitt till att det inte blev många knop gjorda.
Igår kretsade mina tankar kring bilen, eller bilarna, hela dagen, hade typ konstant mobilkontakt med fia som är mästaren på att förhandla bil. Sånt kan inte jag, jag är alldeles för mesig och nöjd när jag sitter där och bilhandlaren typ ljuger mig rätt i ansiktet och säger saker som att han har gjort allt vad han kunnat för mig och jag har fått så himla bra pris för min bil och så vidare. ( det vet vi ju alla att så är inte fallet)
Det blev ingen bil igår och jag vet inte om det blir det idag heller..., var som sagt intresserad av en 2 år gammal bil där bilhandlaren försökte "lura mig på mina däck", men så poff dök den upp från ingenstans den NYA bilen bara 28 tusen kronor dyrare då kändes ju det begagnade köpet helt galet. Men å andra sidan vet vi ju att så fort nyckel sitter i så har bilens värde sjunkit med ca dom 28 tusen kronorna, dock så skilde det två år på bilarna.., men 60 eller 90 extra i lån blir genast mycket tuffare och känns mer som ett köp som inte bara säger just poff, får nog grunna lite till på detta, eller i all fall vänta tills fia är ledig och kan vara min förhandlare på plats. Kändes ju lite muppigt att typ säga stopp där jag ska bara ringa ett samtal... eller jag vet inte.

Jaha nu får vi se vad jjust dag två har i sitt sköte...
(haha kan man säga så det lät ju nästan äckligt)

Inga kommentarer: