torsdag 1 januari 2009

TACK ALLA för en underbar kväll!!!


Ett välfyllt kylskåp med massa godsaker inför nyårskvällen, såhär såg även frysen ut och även vårt skafferi.

På menyn stod det, snittar och välkomstbål!
Gästerna började dyka upp runt tresnåret, då prinsen och jag just kommit hem efter en lång klotgillsjakt. (många påstod nämligen att det inte var säsong, säsong my a..) Tack bauhaus!

Alla hjälptes vi åt och snart kunde snittar och diverse avnjutas! Sen påbörjades långa förberedelser med förrätt, toast skagen (med cognac och helt underbart vackert skurna tomater michelle) och varmrätt helgrillad fläskfilé (underbar peter), hasselbackspotatis, rödvinssås (som prinsingen gjorde alldeles utmärkt från grunden) bearnaisesås, vitlöksbröd majskolvar och sallad.
Alla hjälpte till! Det roligaste var garanterat teamet i köket, akiz- potatis och salladsstationen, michelle- kött och sås, och prins peter fia jag som kutade omkring och la dit det andra på tallrikar för att sen servera vid lååångbordet. Jag skrattade så jag nästan kissade på mig!
Maten var hur god som helst.
Sen blev det dags för efterrätten som prinsingen förberett dagen innan, Espressopanacotta, med grädde björnbär och riven choklad.
Oj oj va dvi åt.
Självklart tog det inte slut där, men hoppsan så var klockan 23.50 Och vi blev som yra höns efter champangen glasen som vi skrivit fina nyårsmeddelande på och vantar jackor hit dit.
Klockan TOLV stod vi sen nere på gatan allihopa och skålade smällde rakter och tände tomtebloss!



Sen upp igen när vi var halv ihjälfrusna och forstätta kvällen med chips godis popcorn ostbricka korvbricka dans sång och ett hejdrundrande party.

TACK alla som hälpte till att plocka undan diska och hålla ordning på allt!

Mitt absolut bästa nyår!!!

Älskar er alla mina vänner!

1 kommentar:

Anonym sa...

tack för en lyckad kväll... välplanerat!!! tack tack tack som tusan :) puss