tisdag 30 december 2008

Halvvägs

Nu har magen vuxit sig halvvägs genom graviditeten, känns som att det är länge kvar, men samtidigt har det hittills gått ganska fort! Det kändes galet länge att vänta på ultraljudet, men annars så har det bara sagt poff, poff till vecka 20+3 och poff så ser jag verkligen gravid ut.

Det är verkligen häftigt att ha bebb i magen känns underbart och läskigt på samma gång. Bebb har ju börjat röra sig en del och det är en väldigt speciell känsla, jag kommer verkligen sakna det när bebb är född, men samtidgt så ska det bli skönt att slippa. Jag tycker nämligen det är lite läskigt ibland, poff så är det som bebb nyps till jag blir som chockad, ibland är det som ett litet grävande som bebb letar sig ut. Men har jag inte känt det på en hel dag får jag panik hoho va är du kom fram nyp mig då har jag lust att skrika.
Eftersom magen trots vad vissa dumma människor tycker, inte är så stor så glömmer jag nästan bort att jag har bebb där inne ibland, men i princip tänker jag nog varje sekund på vårt lilla knyte, vilket gör mig till världens oroligaste mamma skulle helst av allt vilja ligga på ultraljud hela tiden, för så fort jag inte känner dom där underbara blubben undrar jag både det ena och det andra.

Men som sagt nu är det inte långt kvar, BARA, ca fyra månader! Längtar så!

2 kommentarer:

Wicke sa...

Halvvägs minsann.. Å jag har fortfarande inte träffat dig! :(

Anonym sa...

gumman du måste sluta oroa dig... det är inte bra att oroa sig...
men jag vet att det är svårt. jag är också nojig ibland. jag tror typ att jag inte har något i magen alls. ska snart på ultraljud, då sa ju du att det kändes lite mer vérkligt!!! jag hoppas det, för just nu känner jag ingenting förutom att jag känner mig fet.