tisdag 9 december 2008

Nyårsfirande 2008

Som Ni nu alla säkert förstått står min prins och jag för tak över huvudet på nyårsafton.

Sakta men säkert närmar sig nu denna dagen och det börjar dra ihop sig för planering.

Vad ska vi äta? Förätt;... Varmrätt;... Efterrätt;... ???


Vi tänkte att festen kunde småbörja runt 17 snåret med lite förberedelser och välkomstdrink.
(sen måste värdinnan avvika en liten stund för en 50årsjubilar)

Runt 19 kunde förrätten serveras..
Runt 21 varmrätten..
Därefter tar vi väl efterrätt när vi blir sugna...
Lite tilltugg och snacks behövs väl oxå...

Dom som har några trevliga spel kan väl ta med det, ett glatt festhumör och Egen valfri dricka medtages.

Vi tänkte såhär att alla lägger en slant, så kommer vi inhandla mat och raketer, för vid tolvslaget ska det ut och skjutas!!!

Lämna gärna förslag och önskemål på vad ni är sugna på, och även allergier och andra no no's i matväg!

Vad säger ni.., säkra att komma so far.., AkizPeterSaraJohanLukasMellaSilasRickardDanielSofieMarkusPrinsoJag, är det någon som vi missat??
Några är ännu osäkra..

5 kommentarer:

Anonym sa...

snittar med lax. räkor och sånt till förrätt, eller varm toast med skagen?
huvudrätten oxfile, eller fläskfile kanske flamberad eller inbakad?
efterrätt fias cheesekake
hahahaha

Anonym sa...

eller varför inte Roys vildsvin?

Anonym sa...

Nej, tack tant akiz. Ingen vardagsmat på nyår!

Anonym sa...

Jag tycker det akiz skrev först lät riktigt mummsigt.. Tycker hela idén med att fira nyår med er är suverän :D

Anonym sa...

Jag vet som vanligt inget förrän kanske dagarna innan. Jag köper med mig en kebabrulle i så fall om jag dyker upp! : ) Puss