tisdag 16 december 2008

Muuums

Ikväll har jag ätit VÄRLDENS GODASTE lussebullar, oj oj så goda.

En liten rolig anekdot i detta är att det är lilla fis som gjort dom, och såhär brukar det vara...

Fis är jätteduktig på att göra den ena å den andra tjusiga efterrätten, men lilla jag tycker inte om, det roliga i detta är att jag länge sagt att fis gör exakt liknande efterrätter som min älskade mor gör. (och dom brukar jag inte gilla)

När jag sitter där i kväll och är inne på min tredje lussebulle och säger hur mycket jag verkligen gillade dom säger fis, jag har gjort dom med kesella i... ha ha det är inte klokt, SÅ gör min mamma med och hon gör också goda lussisar och jag vet att hon har kesella i sitt recept.

Efter fyra lussebullar var jag mätt... typiskt!, jag hade kunnat äta fler, tack för att jag fick med mig den sista hem!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha fy fan vad kul att vi bloggar om typ samma sak utan att ha läst varandras inlägg...

Anonym sa...

vi bakar oxå med kesella i våra... förra året blev de så mjuka och goda och gula. får se hur de blir på lördag för då ska jag och peter ha en myskväll och baka massa lusse och pepparkakshus!!!

kesella är verkligen perfektaste receptet!!!och äkta smör