måndag 19 januari 2009

Flickebarnet

måste ju få lära sig...!

Fick idag hjälpa en kund med ett billån, kunden brukar normalt gå till en kollega till mig, som jobbat i bank i säkert 40 år!
Jag som vikarie jobbar inte särskilt mycket med rådgivning men dock har jag en rådgivningsdag i veckan!
Jag har jobbat på banken i 8 år om 15 dagar, med uppehåll då jag var i Norge i 5 månader.

Billån är krångligt det ska faxas hit och dit ( helst när man inte gör det så ofta)och sköts egentligen helt via datorerna!
När kunden får veta att det blir jag som ska hjälpa och inte min erfarna kollega blir han nog lite paff, upprepar ett antal ggr hur bra hon minsann gör det, hon bara sitter där och knapprar på tangenterna.
Jag ber en kollega kolla så jag gjort lånet riktigt (eftersom jag bara gjort denna sorts lån ca 3 ggr under mina 8 år)
Ni förstår säkert hur ovanligt det är att kunden fyller de kriterier som krävs.

Kunden får självklart nu vatten på sin kvarn när han i detta läget känner att min erfarna kollega minsann gör allt så mycket bättre, inte brukar hon fråga om hjälp inte.
-"Din kollega hon brukar tom småprata med mig under tiden hon knapprar!"
(jag låter allt passera han får gärna tror att jag inte kan för då spelar det ingen roll om nåt krånglar)
OCH som oftast när kunden inte vet vad dom vill, blir det inte som dom tänkt sig.
När jag kollar så allt är riktigt, ÄR det det, MEN skulle kunden inte vilja ha detta som företagskund undrar personen som bekräftar att allt är okej?
Det har han inte sagt säger jag, ska kolla!
-Ehrm jo det vill jag nog, momsen å d!

Jaha det är ju en helt annan femma! Då börjar vi om jag ber en kollega som arbetar mot företag att hjälpa mig, för precis som min erfarna kollega som minsann kan småprata medans hon knapprar jobbar ju inte heller jag med företag.

När vi sitter där tillsammans kunden jag och min företagskollega säger kunden IGEN, ja det var visst krångligare än jag trott det här, hade jag vetat det hade jag tagit allt på bilfirman,
"MEN FLICKEBARNET MÅSTE JU FÅ LÄRA SIG"
Min snälla kollega som jobbar med företag, blir helt ställd och säger då, -Hon kan!, men när det gäller företag så är det annorlunda...!

Ja vad säger man... flickebarnet måste ju få lära sig!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså ,visst har man lust att be dom flyga och fara.........jävla idioter det finns.....fråga mig jag vet ....!!!!Virva

Anonym sa...

men gud, sånna vill man bara smocka till eventuellt loska lite lätt i fejjan....

flickebarnet..hahahaha fast hellre det än "Äldre blondin" som jag blev kallad :)

Anonym sa...

Jo det är sant en liten komplimang får man väl låtsas att det är, men som min kollega sa, flickebarn, herre gud duär ju en höggravid 30åring !

Anonym sa...

Jasså? Är ganska säker på att du brukar säga att du faktiskt bara är 29.

Anonym sa...

Ja jag är bara 29 fy det har jag väl aldrig sagt 28 kankse men jag tycker att är man 30åring ör man liksom 25-35 sådär, och ajg är ju då närmare 25 eftersom jag blir kallad flickebarn.. eller?