tisdag 27 januari 2009

Barnmorskorna

Igår kollade jag och min älskling på ett avsnitt av Barnmorskorna.
VARFÖR, varför gjorde vi det?
Ingen aning..
Jag längtar så jag dör efter vår lilla skrutt och tänkte att kolla på lite bäbisar skulle vara mysigt, vi hittade massa avsnitt av barnmorskorna som vi laddade hem.

Jag har absolut inte känt några som helst rädslor inför förlossning men nu.., nu vet jag inte hur jag ska känna.
Läste ju Evas blogg om hur lilla Elton kom till världen och det lät ju bara för mysigt och bra, och jag förstår väl så mycket att alla förlossningar är unika i sig.., men dom flesta som ploppat ut sina underverk nu som jag känner lite grann har verkligen ploppat ut dom känns det som.

Men på barnmorskorna så gjorde det ju ont och dom var hur rädda som helst föderskorna. Barnmorskorna var helt underbara hoppas det är ett kvar för att bli barnmorska att Du ska vara underbar.

Man kan ju hoppas att det går bra och att man får en frisk liten skrutt sen får det väl gå som det ska bara. Inte så mycket att göra åt det nu.., om man inte kan som min prins sa igår boka en tid nu och ta ut den mendans den inte är så stor.
vi får nog vänta lite till på bebb. Och den som väntar på nåt gott.. ja den väntar alltid för länge eller hur!

4 kommentarer:

Anonym sa...

ja, det är drygt att vänta, men det är det värt!! klart man ska va lite rädd, det är väl helt normalt...jag älskade serien brnmorskorna, har den börjat gå igen eller?

Anonym sa...

Usch ja vad drygt det är att vänta... Men jag är inte orolig för förlossningen. Tänk som så att du är i goda händer. Sköterskorna och läkarna tar hand om dig. Självklart gör det ont... Ont som fan men det är värt det... För det som kommer är ju helt fantastiskt. Finns ju smärtlindring också ju... Var du bara lugn!!!

Anonym sa...

tack tack ni snälla !!! vet inte om det var nya eller gamla avnsitt av barbmorskorna vi kollar aldrig tv men ladda hem kan min prins =)

Anonym sa...

Nej nej, inte gör det ont heller, inte ett dug... Det är bara en liten puff ur mushålet och så slinker den ut, bebisen, wolla!!! Klart!! och inte en repa på lacken!!!

önska önska önska!!!!