tisdag 29 december 2009

Kanske inte nästa jul men..

någon jul inom det snaraste( när barnen är små) kan vi väl dra upp till snön!
Jag tyckte verkligen det var supermysigt nu när det kom lite snö och vi fick dra nouvelle i pulkan. Vi köpte en pulka till nouvelle i julklapp, men jag tyckte hon kunde använda den innan julafton eftersom det var snö då och tur var ju det för sen smalt den bort poff. Visserligen har det blivit kallt nu igen, men någon snö ser jag inte.

I alla fall kände jag ett riktigt sug av att ha en totalt vit jul, menar inte att vi ska vara utan snapsen, utan en jul med massa snö, man ska inte se vägarna för all snö, det vore mysigt.
Kan vi inte göra så hela familjen, alla mammor och pappor, mormorar farmorar, farfor morfor, syskon, kusiner barn och hundar, att vi drar uppåt till nåt mysigt ställe och så bara är vi där med massa god mat och myser och firar jul... ( förstår om det är svårt i praktiken att få med precis ALLA, för det är det som är det viktiga absolut alla måste med, men erkänn det lät lite mysigt!)
Alltså jag vet inte om jag vet vad jag pratar om nu, har många år bara velat fly från all julpress till något varmt land, men just nu fick jag ett annat sug.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jaaa en fjällstuga någonstans sulle vara toppen......virva

Kajsa sa...

Här i Sthlm har vi ca 50 cm snö, fortfarande.... ;)

akiz sa...

fy fan vad kallt, jag stannar hemma ;) klart vi ska fira jul i en timmerstuga i lappland!!!!