onsdag 16 december 2009

Minirobin

Idag blir minirobin hela 7 månader, tycker det har gått jättefort. Kan inte minnas att jag tyckte dom sju månaderna i magen gick lika fort. ( lider med min svägerska nu som har gått över sitt bf datum en bra bit nu, stackars er)

Idag fick jag höra av maria att nouvelle är precis en liten minirobin ( va gulligt) jätte lik, som att se robin krypa omkring sa hon ( haha) , och tydligen är nouvelle inte bara lik sin far till uteseendet utan även vissa egenheter.
Ikväll som vissa kvällar är, blev hon en liten vilding när det kom till sovandet, hon är trött och mätt på alla vis, men så fort man lägger ned henne i sängen blir hon stissmaja fäktar och flaxar med armar och ben. Ibland så lägger hon sig till rätta, men efter en stund hör man små läten och ljud som till slut ökar ganska rejält, när man man då tittar till henne bli hon överlycklig och flaxar ännu vildare med armar och ben. Idag när hon gjorde så tog jag upp henne la henne i famnen och hon blev lugn, hon började pilla med mitt hår så poff så sov hon.
Har fått höra att min robin älskade tvinna fingrarna om sin mammas lockar när han var liten, nu är inte jag lockig, men det funkar ändå vill jag lova.

4 kommentarer:

akiz sa...

grattis stumpan!!!

Gud vad jag känner igen det där beteendet när hon ska sova. Alva är lika dan. Skittrött men ändå står ögonen rätt ut på henne och hon ligger och flaxar och rullar runt till mage och jollrar.
hahaha., vad är det för mysko ide'er de har för sig kvällstid??? :)

godnatt gumman...ses imån tack för idag. puss

Anonym sa...

Ja nog är hon allt en mini Robin...ha ha vad bra att hår tricket funkar :-) Farmor

Fia sa...

JA, visst är en hon en kopia av far sin... På många sätt och vis.Och JA, nu är det synd om mig!

Nettis_75 sa...

Jasså det var det med att tvinna fingrarna i mammas hår som var likt.... jag trodde att det var det andra... det där med fäktandet med armarna... Hahaha!!!