onsdag 9 december 2009

Min underbara bebis.

Hon börjar bli så stor nu, idag efter frukost var jag tvungen att ta ett bad av lilla nouvelle, hon hade nämligen fått testa på att äta sin gröt själv, jag antar att ni kan tänka er hur det såg ut, inte bara hon behövde ett bad egentligen.
Jag spolade upp ett bubbelbad till min tös och satte henne i baljan, oj så hon trivs, lite extra spännande var det med alla bubblorna.
Denna baljan har jag verkligen lovordat för den är super för en liten bebbe som just börjat sitta, faller man åt något håll kommer man inte så långt, men den kanske inte är så bra för en bebbe som redan börjat försöka ställa sig. För det var precis vad nouvelle gjorde, tog tag med händerna på kanterna och ställde sig upp, det tog inte många sekunder så stöp hon med hakan mot kanten, nu är baljan väldig liten (precis som min tjej, hon faller liksom inte så långt med sin lilla kropp) hon kan precis bara sitta så hon föll inte så mycket och vattnet hjälper väl till med att liksom dämpa fallet.
I alla fall slog hon sig inte, och när jag hjälpt henne lite så skulle hon upp igen. Min duktiga tjej ska du redan ställa dig upp!

1 kommentar:

akiz sa...

idag tackade jag nej till kött potatis och sås, och plockade fram korven ur min korvgömma- peter tyckte inte att jag var riktigt klok. då sa jag att Johanna minsann får riktig mat där hemma, korv med bröd, köttet kan slänga sig i väggen.
hahahaha. hoppas ni njöt av er middag, peter fattar inte vad han går miste om! Tack för idag.... puss