tisdag 29 december 2009

Som om inget hänt

ligger hon där nu och spelar på sitt piano. När hon vaknade i morse var det likadant, som om inget hänt..
Det som hänt är att nouvelle har haft en av sina värsta nätter i alla fall i min och prins synvinkel.

Jag ammar inte speciellt mycket längre, inget på dagarna en liten kvällsslurk för mysighetens skull och för nouvelle kommer bra till ro med mammanärheten. Sen har det tyvärr blivit på nätterna allt från en till fyra gånger, men fyra var länge sen nu. (!)
Härom natten sov nouvelle från klockan halv tolv till sex ( tyvärr var det en natt jag inte kunde sova) natten efter det sov hon ganska länge också. Det har alltså blivit lite amning runt nio tio kanske en snutt på natten och sen en snutt på morgonen.

Men i natt vet jag inte vad som flög i henne, hon ville ha bröst hela tiden. Det vill inte jag därför försökte jag med napp, men hon totalvägrar och gallskriker istället. Flera gånger i natt blev hon alltså tokig förbannat och ledsen för hon inte fick, tillslut varje gång fick jag ge mig, jag stod inte ut, och stackars prins borde få sova eftersom han ska upp och jobba.
Men så idag när hon vaknar ( i våran säng) är hon hur glad som helst hon stimmar och stojar och skrattar och tjatar som om inget hänt, hon verkar inte ens sur på mig som var så "elak" i natt.

1 kommentar:

akiz sa...

lilla skitunge. men hon är allt bra för söt ändå.... puss