lördag 2 januari 2010

Nyårsafton och Nytt år...

Förra året avslutades lugnt och stilla i goda vänners sällskap. Vi hade trerätters middag hemma hos oss.
För andra året i rad firade jag nyår nyktert, inget som i sig är något svårt för mig, eftersom jag verkligen hatar att må så dåligt som jag har för vara att göra dagen efter jag alkoholat mig( vare sig jag tagit en sipp eller en flaska). Detta året, trots att jag skålade i välkomstchampagnen och tog ett glas öl till maten så kände jag mig nyktrare än förra året fast jag då enbart drack alkoholfritt.
Nu hade vi i och förs sig en hejdundrandes fest förra året och som sagt i år en lugn middag med tre par och tre barn. Förra året vet jag att jag kände mig riktigt full då jag pimplade alkoholfri skumpa ur flaskan och tände tomtebloss på löpande band vid tolvslaget. Tusen tack för allt underbart som hänt 2009.
Nu har vi gått in på ett nytt år och jag kan tänka mig att det kommer se mycket annorlunda ut mot förra året. Spännande!

1 kommentar:

Thelma sa...

mig blir du iallafall inte av med :) hehe