lördag 16 januari 2010

Vår lilla stumpa!

Jag tycker hon är så himla duktig, trots massor av vattkoppor och feber på det, gnäller hon knappt ingenting.
För några dagar sen upptäckte jag några vattenfyllda blåsor, räknade till 8 stycken, ringde bvc och dom sa att det går vattkoppor nu så det är säkert det.
Kändes ju sådär sant, vad skulle hon fått det ifrån liksom ?, men vad kunde det annars vara? Nästa dag hade hon fått ännu fler och nu såg det verkligen ut som vattkoppor, jag ringde igen och denna barnmorska sa att det går jättemycket vattkoppor nu så det är med all sannolikhet det.
Hon tipsade om klådstillande och sa att jag skulle ringa till min vårcentral och få det utskrivet, för ni kommer få en jobbig helg. Hmm tänkte jag stumpan har inte feber och så himla mycket koppor är det ju inte, och hon verkar verkligen inte ens märka att hon har dom, trots att hon till och med fått en på undre ögonfransarna
Men i allafall hämtade jag ut klådstillande igår, hon sa för övrigt till mig att överdriva av bara tusan för annars får du nog inget utskrivet.
Jag överdrev lite, och väldigt glad att jag gjorde det är jag nu, för den barnmorskan visste verkligen vad hon pratade om, visserligen har stumpen varit mycket duktig idag, men nu ikväll verkade hon extra grinig och varm så vi tog febern, det pendlade mellan 39,1 och 39 stannade till slut på 39, men det räcker tycker jag.
Man riktig ser på stumpen att det killar överallt nu och hon har haft jättesvårt att komma till ro men precis nu är det lugnt och jag hoppas verkligen hon får sova en stund.
Min älskade gos.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hua vet hur det är..men va glad i allt elände att hon inte är äldre alice va 4 å alva 2 de va helt fulltäckta med dessa små hemska blåsorna. många långa nätter där man va vaken å smörjde å smekte deras små kroppar när de kliade som mest..hua hoppas det snart vänder å att hon snart är pigg å kry.. kramkram carro.s

johanna sa...

tusen tack carro, ja det är jobbigt att se sina små älsklingar lida så. kram o puss

Faster sa...

Stackars bebban!!!