måndag 8 mars 2010

Ingen bra dag eller..

Just nu sitter jag i soffan , med min underbara stumpa vilande på mitt bröst, japp hon sover alltså inte, men hon ligger helt still.
Idag gick jag upp lite tidigare än stumpen, jag fick väcka henne strax innan vi skulle i väg till bvc. Där fick vi veta att stumpen inte gått upp i vikt som hon borde (8150 till 8180), men dock hade hon vuxit på längden mer än hon behövde (66,5 till 69,5).
Min ångest har på senaste handlat om huruvida jag borde eller inte borde mata vår tjej på natten, bvc säger nej, men mitt hjärta säger ja (fast helst inte) i alla fall har vi matat en gång varje natt, och glad är jag för det nu, då stumpan inte gått upp mer än 30 g på knappt två månader.
Jag skulle inte oroa mig sa barnmorskan Och som jag sa, så rör hon ju sig betydligt mycket mer nu, och jag har ju slutat amma nu sen snart en månad tillbaka. Hoppas verkligen det inte är något att oroa sig över.
Däremot nu undrar jag om hon inte är på väg att bli sjuk igen, snoret började rinna strax efter 17 i kväll och nu ligger hon still på mitt bröst.
Mys!.., hmm ja en kvart höll det i af.

4 kommentarer:

akiz sa...

Alven e oxå snorig igen nu...nyyyyser och snorar, men jag hoppas att det är tänderna som gör att hon snorar och att snoret gör att hon nyser för det killas ;)

vill inte att hon ska bli sjuk igen

akiz sa...

jag tror inte att du behöver vara orolig över bebban...hon mår gott och det är det som är huvudsaken..hon växer i sin takt, och det är nog som du säger, hon rör sig mer....hi hi den lilla vildbattingen...krya på dig bebban

Fia sa...

Hon kanske växt för mycket på längden? Som om man dragit ut henne liksom. Det blir nog bättre snart, stor omställning från bröst till mat kanske? Tror inte du ska oroa dig som bvc också säger. Förlåt, men det kanske är Sidding som smittade era sötnosar!?

Robin sa...

Om du har ett gummiband, väger då denna mindre om du sträcker ut den så att den blir längre? Mupp.