onsdag 17 mars 2010

Det händer även stora saker..

Som jag skrivit tidigare har det varit mycket, mycket jobbiga saker, sjukdomar och annat elände.
Under en tid har vår tös stått själv i några sekunder, det är stort, alla framsteg är underverk hur små framstegen än är.
Men sen för ca en och en halv vecka sedan har stumpen vägrat stå, hon har "bara" krupit i räserfart fram. Inte ens lära-gå-vagnen har varit så rolig som den varit tidigare, då fick hon ju knappt nog.
Men så idag så släppte hon taget när hon stod och höll i sig i bordet. Jag tänkte att det var nog bara av misstag. Men så gjorde hon det igen och igen, och vart hon än stod så släppte hon.
Och även om hon ha kunnat stå tidigare har det inte varit så mycket på hennes egna initiativ, (förutom vid lära-gå-vagnen) hon är nämligen väldigt försiktig vår tjej. Hon tar det väldigt lugnt och försiktigt när hon reser sig upp eller sätter sig ned.
Men nu började hon alltså släppa själv, jag var ju tvungen att fram och testa henne, så jag ställde henne framför mig, hon stod kvar så sa jag kom till mamma. Då gjorde hon som ett litet hoppsa steg fram sen satte hon sig ner. Men jag ställde henne upp igen och så höll vi på så. Oj vad hon ville fram men benen liksom förstod inte eller vågade inte. Men oj så roligt.
Själv var jag 11 månader när jag gick får se om det kan bli så även för vår lilla ministumpa.

6 kommentarer:

thelma sa...

spring bebbab, spriiiing, din mamma e tokig :)

Anonym sa...

Det kommer snart och då är det ännu mera spring i benen och då hinner hon med ännu mera bus och klättrande oj oj vad du ska bli smal sen hahaha då hinner du inte sitta många minuter kan jag lova /Farmor

johanna w sa...

haha, virva, du menar smalare va!!!

Anonym sa...

Ja Johanna det menar jag ......

Fia sa...

Snart springer hon, hejdå mamma, hejdå pappa, poff borta!

Faster sa...

Komjölksfria pannkakor är supergoda men det blir lite svårt med äggen :( Vad himla tråkigt att du var allergisk. men ägg klarar man sig utan lilla bebban. Puss