tisdag 2 mars 2010

Ett glas vin en tisdag.. (eller fredag)


är inte fel!

I lördags däremot, premiär"söp" jag, och mådde därefter i söndags.
Ett glas vin, två glas vin och till och med tre glas är vad jag tagit sen jag fått vår lilla tös, men en riktig fest har jag inte varit på, på länge.., hundra år känns det som. Men det var vi på i lördags, dopfest gick av stapeln hemma hos fia och röj tillsammans med massa goa vänner. Jag hade dunderkul, så kul att jag till och med gick ut, vilket jag inte hade tänkt, men med en hel flaska innanför rocken så kändes det helt rätt, även om jag skulle upp tidigt dagen efter och gå på ytterligare ett dop.

Nu klarade vi oss igenom det dopet och dopfikat ganska bra tycker jag, inte så sprudlande pratsjuka kanske men i alla fall.., väl hemma sen kände jag hur baksmällan verkligen satte igång, jag var i akut behov av fet mat och sömn, efter en halv pizza däckade jag i svärföräldrarnas sänga, två timmar senare vaknade jag och smäckte resten av pizzan, sen var jag nästan mig själv igen.

Inte trodde jag att jag skulle vilja se åt vin mer, men som sagt ett glas eller två är okej! Men inte mer, inte om man ska orka vara mamma i alla fall.

3 kommentarer:

akiz sa...

jag är sååååå glad att jag aldrig drack ngt, för jag hade aldrig orkat vara mamma igen dagen efter ;)

Anonym sa...

Hahah och när du kommit upp i min ålder så är 1-2 glas vin till maten det man klarar av fast man inte har småbarn /VIRVA

Fia sa...

FAAAAAAAAST jag fyller snart 30 också!