måndag 15 mars 2010

Det har varit mycket nu..

Imorse åt vi rostat bröd med mjölkfritt smör och drack havremjölk.

I morgon ska vi till en dietist, stumpen och jag.
I fredags fick vår skatt en hemsk allergisk reaktion från något. Vi fick köra till akuten, för jag visste inte vart svullnaden och utslagen och det röda skulle sluta. Hua, det var skitjobbigt vid rödljusen kan jag säga, vid första röda ljuset började jag skaka, visste inte om jag skulle gasa eller skrika. När vi kom fram till nästa hörde jag min stump där bak ge sig till känna, men det var jobbigt nog ändå.
Inne på akuten är det som alla vet mycket lååånga minuter.
När doktorn väl kommer är det en dum en som jag inte förstod knappt ett ord av. Men ordern blev mjölk och äggfri kost i två veckor. Känns skumt, men med tanke på att stumpen just varit magsjuk kanske det kan vara något av det i alla fall. Men som sagt mjölk har hon ätit länge utan att reagera av, ägg däremot har vi inte testat så många gånger men ändå ett par.

Blodprov togs men dom svaren är tydligen inte 100% så man måste alltså göra ett kosttest också.
Jag tycker att stumpen verkar vara mer till freds nu när hon sover, visserligen fick hon både betapred och tavergyl och är det nu antingen ägg mjölk eller båda hon är känslig emot så har vi ju inte utsatt henne för det efter i fredags.
Om ett par veckor får vi alltså se, förhoppningsvis

3 kommentarer:

Anonym sa...

hua hoppas hon kryar på sig å att ni hittar vad som bekyrar lilla barnet kram c.s

Kusin Caroline sa...

Huvaligen! Vad tråkigt att se och höra! :( Hoppas att ni får reda på vad denna reaktion berodde på så att ni slipper uppleva det fler gånger i framtiden! Håller tummarna för att det är något som var tillfälligt eller i vart fall "växer bort" när hon blir äldre.

Tyvärr hinner vi inte iväg till Kalmar nu, eftersom det är lite fullt upp här med annat. Vi var i Kalmar förra helgen, men det blev världens hastigaste resa ner och upp, så jag kom mig aldrig för att ringa er mitt i all stress.

Förresten, vad DUKTIG du är som börjat träna! Superduperduktig! En dag ska jag också ta tag i det lilla projektet...

Kramar från oss

akiz sa...

mums, snart kommer vi på frukost....

hoppas det inte e mjölkallergi... puss