tisdag 9 september 2008

Tomatsoppa

Min prinsing och jag, eller kanske mest min prinsing brukar testa mycket nytt i matväg, lätt eller avancerat, dyrt eller billigt, men alltid hur gott som helst.
I helgen blev det ju flamberat, igår gjorde vi tomatsoppa, vi har testat den ett par ggr nu, alltid lika gott.
Igår gjorde vi af såhär;
brynde lite lök, purjolök och 4-5 tomater i lite smör, sen tog jag och mixade det lite gran för att slippa stora bitar, en pressad vitlöksklyfta och en burk passerade tomater, salt peppar och dagen till ära färsk timjan.
Sen kryddade jag med med lite chili!
Lätt och mycket gott

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoho, om ni nu mixtar så mkt med olika maträtter, hur kommer det sig då att finsmakarna bara har en rätt på sidan????

Det var musigt och busigt att fika mede dig idag!!!! Min Johanna!