tisdag 2 september 2008

Frossa i alla dess slag

Då var ännu en helg redan över, det går så fort.., fast det är ju himla bra nu när jag längtar som tusan till den 17e då det bär av till varmare breddgrader.
Ifredags bestämde älsklingen och jag att vi skulle käka tacos, tacos till tusen, dvs med alla tillbehör du bara kan tänka dig, lyx med andra ord.
oj oj så smaskens.
Sen tog vi en match i pil, jag vann hihi!, sen var det äntligen dags för päsa i soffan med film som gällde! Skönt!

Vi har bestämt oss för att gå igenom Quentin Tarantions filmer.
Inglorious Bastards (2009)
Grind House (2007) (delen "Death Proof", även producent)
CSI: Crime Scene Investigation (2005) (TV-serie, avsnittet "Grave Danger")
Kill Bill: Volume 2 (2004)
Kill Bill: Volume 1 (2003)
Jackie Brown (1997)
From Dusk Till Dawn (1996)
Four Rooms (1995) (episoden "The Man from Hollywood")
Pulp Fiction (1994)
Natural Born Killers (1993)
True Romance (1993)
My Best Friend's Birthday (1987) (kortfilm)
Reservoir Dogs (1992)


dessa är han manusförfattare till.
Vi hann bla med Kill Bill I och Death Proof.

I lördags jobbade jag som "ballong utdelare" på Swedbank i stan.

På kvällen bjöd älsklingen mig på en lyxmiddag med oxfilé i chokladmarinad och hasselbackspotatis. Denna sarriga måltid sköljde vi naturligtvis ned men en flaska vitt vin, min favoritdruva chardonnay.

Sen var det ju välkommen-hem-fest hos fian och isak på lördag kväll som man inte ville missa, älsklingen och jag dök upp lite senare så grillningen var redan avklarad nu var det bara vin och dans kvar. Himla himla trevligt. Välkommen hem mannen!
I söndags var jag alltså lite dålig, varför varför varför???, men med en underbar pojkvän som trampade i väg till maxi och köpte brakfrukost så kom man snart på benen, men i princip det enda vi gjorde i söndags var att äta, vi var nämligen fortfarande sugna på tacos så det fick bli även denna kväll!!

6 kommentarer:

Wicke sa...

natural born killers är bästa bästa!! Ligger nog på min top 5 åtminstone!

Anonym sa...

haha, blev du bakis??? stackare...
hoppas du hade bra lön som ballongutdelare, undrar om jag ska jobba med det på heltid, det verkar kul....

Nu får robin släppa ut min johanna från det elaka tornet där han håller dig fången.... vi måste ses snart.... kramis

Anonym sa...

haha, jo då timpenningen va helt ok! min räddande prins har inte mig fången i tornet mot min vilja han har mig dock fast i sitt hjärta liksom jag har han fast i mitt hjärta för alltid. jaaaa vi måste ses nu! jag har verkligen fullt upp denna vecka med jobb och annat.

Anonym sa...

natural born har jag inte sett får bli nästa vi plöjer igenom då>!

Anonym sa...

Hann aldrig fråga, var choklad-oxen god??? Och var sjutton tog ni vägen på vägen mellan oss och vallen??? Poff, borta!

Anonym sa...

haha ja oxen var smaskens! kunde varit mer choklad men d vet vi nu till en annan gång. Poff så var vi i buskarna å kissa sen vet i tusan