lördag 27 september 2008

Skördefesten och konstnatt..

Idag lördag har prinsen lagat smarrig tonfisk filé och potatis, när maten var smällt kom mamsen och lasse och hämtade mig, resan skulle bära av till Öland och skördefesten, första stopp var hos mina kusiner en bit från Glömminge (har tyvärr glömt vad stället heter... nåt på D var det) Där blev det en riktig konstrunda, bla till Olof Tränks utställning.
http://www.oloftrank.se/ Ha ha nu vet jag ju vart jag var i Dyestad.
sen strosade vi även runt bland alla möjlig konst, bla en helgrillad gris på spett helt gjord i glas som stod alldeles utanför tre grisars hage... skumt, men häftigt!
Sen gick vi in till deras varma stuga det var skönt för oj vad det blåser på Öland, idag har det ju varit rena sommaren i Kalmar så jag hade bara tunna leggings på mig hua så kallt det var. Efter lite fika så var det dags att åka hemåt mamma och lasse hade ju en lite längre bilfärd hem, så det blev bara ett stopp hemma hos oss först för att få i sig en bit mat.

Ioch med detta blev det ingen vinkväll för mig hos mella med tjejerna men som akiz sa, det kommer väl fler gånger hoppas jag.
Nu blir det hopp i säng för mig god natt.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag vill oxå på konstnatt...
dumma baciller!!!

vi får hålla oss till kärleksruset ist för vinruset i helgen