söndag 3 augusti 2008

Veckan som gått...

har varit så otroligt underbar.

först så börjades det med en brakmiddag på lammet och grisen med la familja och övernattning i tält, sen en toppen dag i solen på böda strand, där hyrde älsklingen och jag trampebåt.
på kvällen åkte vi till byxelkrok för att hälsa på baby och hennes karl, där grillades och mystes det ännu mer i solen. på söndagmorgonen sen vankades det ännu mer härlig sol på böda strand även denna dag hyrde vi trampebåt, baby pillen och älsklingen och jag, vi var som sälar i vattnet hmm eller i af när vi skulle upp från ett algblommande hav.

Sen bar det av till drageryd för att grilla och sova över i mammas och lasses stuga, skönt att få vila upp sig i lugnet och göra ett litet nakendopp i gösjön sent in på småtimmarna.

Älsklingen och jag stack sen på roadtrip och hamnade i helsingborg, där campade vi på råå vallar camping sen bar det av med hh färjan tycho brahe till helsingör. där pimplades det öl i sejdel i sooolen så mysigt och skönt.
efter två nätter i tält var det ganska skönt att komma hem till sängen även om vi så gärna stannat kvar, men campingen var självklart fullbokad. men inte var vi sura för det. innan vi skulle hem till sängen drog vi i stället till simrishamn det skulle ju enligt taggen bara vara sådär en 5-6 mil dit... efter ca 14 mil var vi framme i simris där vi tog oss ett efterlängtat dopp och lite till i underbart klart vatten utan alger.
efter en välsmakande pizza fortsatte vi roadtrippen till kivik där vi stannade en stund och köpte äppelmust som såldes vid vägkanten..
en väldigt het dag i bilen så innan vi var hemma för kvällen hann vi med ytterligare ett dopp detta i norje.
hemma i kalmaret har vi fortsatt dyrka solen när den varit framme.
-------------------------------------------------------------------------------------------

igår lördag firades carolajna på tjejfest hos fian tack tjejör för en superkväll, som självklart inte var slut där, det hanns även med galen afrodans på byttan och "korvgrillning" hos sjöströmlunds
sen var det hem och sussa i korgen.

dagens aktiviteter har utförsts horisontalt dvs liggandes i sängen med wow framför ögonen, men när det bjöds på special gryta hos sjöströms var vi snabba upp, sånt smanskens vill man inte missa för allt i välden. tackar det var sååå gott.

nu ska vi inta horisontalläge igen det vankas film.