tisdag 5 augusti 2008

Hjälp...

igår kväll när vi hade lagt oss börjar jag känna mig dålig, halsen tjocknar igen och jag får ont ont ont i hela kroppen
Jag blev jätte orolig, det var länge sen jag kände mig så dålig, liksom ont inuti ont när jag andas ont i alla leder och muskler aje!
Sa till min älskling att han måste vara beredd på att jag kanske måste till sjukhuset halsböld eller nåt.
Men tillslut somnade jag och på morgonen var jag förvisso likadan men inte värre i af så jag trotsade förkylningen och stack till jobbet.. vet inte om det var så bra, för jag kände mig konstig hela tiden så vid lunch körde jag hem igen hoppade i säng och fick huvudvärk. Jag hatar att ligga hemma sjuk känner mig bara ännu sjukare då.
Hjälper verkligen lugnt och vila en smygande förkylning av nåt mysko slag, jag vill ha kurerings tips hade ju tänkt jobba ihjäl mig denna veckan.

5 kommentarer:

Anonym sa...

1/2 dl whisky
1/2 dl vatten
3 msk socker

värm upp och svep! bädda ner dig i hundra täcken å filtar och svetta ut skiten!!!

Anonym sa...

å tack gums! schka bli. hur är det me dig då annars söt?

Wicke sa...

Instämmer med Lina, men byter dock ut sockret mot honung. Dunderrecept som mamma tvingat i mig otaliga ggr.. Lycka till! Kram

Anonym sa...

hjälper det mot halsont) iså fall tar jag 2

Wicke sa...

Hjälper mot allt! Även scizofreni, menssmärtor och njursten.