måndag 25 augusti 2008

Underbar myshelg

Denna helgen har älsklingen och jag bara tagit det lugnt. Så skönt vi har haft med bara mys och gos. I fredags blev vi bjudna på gott hos virva och tage, där blev det även lite vin och snick snack.
På lördagen sussade vi tills vi vaknade sen blev det hamnkafét och deras goa mackor till frukost.
Sen vankades det planka så vi var och storhandlade på maxi, plankorna lånade vi av virva och tage. Älsklingen gjorde oxfilé och jag började med potatis för att göra mos.
Sen började älsklingen med bearnaisesåsen vi skulle göra egen, det verkade gå himla bra, tills jag hörde fel och gjorde ett misstag, såsen var god ända fram tills den skar sig, men vi hade pulver i reserv och så gjorde vi egen rödvinssås, smaskens blev det.


På lördagkvällen satt älsklingen och jag i soffan och lyssnade på mysmusik och drack vin alldeles underbart.
Sen var det hux flux söndag, jag blev bjuden på frukost hemma, älskligen fixade omelett med ost och persilja i, jättegott.
regnat har det gjort hela helgen men det har inte gjort nåt för vi har haft så mysigt ändå.

På lördagen hann jag med lite shopping, blid kommer sen iaf var det en jättesöt klänning från bikbok.

puss

1 kommentar:

Anonym sa...

åhh vad mysigt ni har haft det... jag vill se klänningen NU!!
puss