onsdag 20 april 2011

Har tyckt att vi legat bra till?!

Vi har då och då ( inte särskilt ofta) försökt få Nouvelle att  gå på pottan här hemma. Men hon har inte haft någon ro att sitta stilla på den så något kiss har vi aldrig fått i den,  en gång kom en liten plutt när jag satte henne på pottan just som hon behövde göra nr 2.
Men jag har inte direkt haft någon brådska utan jag har tänk att till sommaren då får vi mer tid och planen är att i alla fall ha henne blöjfri till hon fyller tre.
MEN jag vet inte vad som är normalt eller hur och när man kan börja. Jag förstår visserligen att det kan vara väldigt olika.
Men idag blev jag lite paff och chockad, är vi sent ute tycker ni?!

Jag läste nämligen i min gamla bok "Vårt barn första bok" Egentligen var jag nyfiken på att se när jag började prata då jag tycker att Nouvelle varit tidig med det. Vi började prata och satte ihop meningar vid ungefär samma ålder.
Däremot så stod det att jag var utan blöja på dagarna vid 20 månaders ålder, vid 21 månader sa jag ALLTID till då jag behövde gå på toa och när jag fyllt två år och 2 veckor så sov jag även utan blöja på nätterna.

Tänk så skönt!
Så det blir alltså hårdträning för Nouvelle om vi ska klara det, om knappt 4 veckor fyller Nouvelle 2 år, så om 6 veckor vill jag slippa köpa blöjor.

Är det någon som har lite tips, berätta gärna hur ni har gjort/gör ni som har barn!

4 kommentarer:

Akiz sa...

http://www.barntotal.se/faktabank_foer_dig_som_har_barn/utveckling_och_framsteg/saa_pottraenar_du_ditt_barn/ puss

Akiz sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Karina sa...

Låter svårt att få en 2 åring blöjfri tycker jag, tror att det beror på att dagens blöjor är så bekväma.Uppmuntran och att inte stressa brukar funka för det mesta med små barn. Så ha tålamod!

johanna w sa...

jag vill bara säga att jag skämtade om att vi skulle ligga i hårdträning, men visst vore det skönt att slippa blöjor =)