söndag 5 december 2010

Klockan är ca 8 det är söndag morgon..

Jag vaknar av att vår lilla stumpa bökar lite bredvid mig..,

 Till saken hör den att vi fick som sagt kräksjukan natten till fredagen, igår var vi bättre, inget kräk iaf enbart nr 2, men så vid läggning är stumpan mycket orolig och när kaskadspyan kommer över hela mig och golvet förstår jag ju varför, hon somnar i senare i min famn. Senare känner jag hur jag får sådär ont i magen igen och får springa på toa stup i kvarten, vi varvar alltså varandra nu, jag och min min prins då vintersjukan även tagit honom.
Mitt i natten vaknar stumpen ledsen och säger "änning" men jag känner inte att jag törs ge henne välling,  självklart känner jag mig superdum för hon blir mycket ledsen, men jag lyckas få henne lugn och vi somnar alla tre sjuklingar i vår säng. Jag sover som på helspänn hela natten.
När jag vaknar nästa gång är det ljust ute, stumpen bökar lite ( klockan är nu alltså åtta) hon säger ingenting utan hon kravlar först ner från sängen sen sträcker hon upp sin hand mot mig och säger "handen".
 Sånt kan man inte motstå, så jag tar handen och hon leder mig till köket sen säger hon "vatten"! Åh min stackars lilla stumpa, är du törstig, jag frågar om hon vill ha välling, hon säger "aa". När flaskan är klar tar hon mig i handen och leder mig in till sitt rum och klättrar upp i sängen, dricker ur vällingflaskan och sägen "tutten". Jag ger henne tutten, sen somnar hon.

Jag funderar fortfarande på om detta är sant, men jag ska nog försöka somna jag med!

2 kommentarer:

Fia sa...

Men, varför fick hon ingen välling när hon bad om det, undrar jag då??????????

Anonym sa...

Lilla lilla stumpan .....vad bra att du pratar så mycket som du gör så du kan säga till <3.Krya på dig och krya på hela familjen så vi kan ses snart.Farmor