torsdag 2 december 2010

Aj!

I somras köpte jag mig en ny cykel och självklart köpte jag även en hjälm.., kanske inte så självklart men eftersom vi köpte hjälp till vår lilla skrutt ville jag inte vara sämre.
Jag tänkte såhär att jag ska i af ha hjälmen då vi cyklar ihop, men det känns egentligen dumt att inte ha den. Så det har nog blivit lite varannan gång användande av mig. Jag känner mig inte särskilt snygg i den, men som med det mesta sen jag fyllde tant har jag tänkt mer praktiskt än snyggt (tråkigt jag vet)
 I alla fall, nu har jag inte cyklat på ett tag har liksom inte behövt men ikväll var jag tvungen att byta ett par strumpbyxor jag köpt till bebban så jag tog cykeln, när jag skulle ut tog jag på mig hjälmen, det är ju trots allt halt ute.
Då säger min prinsing ska du verkligen ha hjälmen!?!
Ja säger jag, fast jag hade nog inte tänkt det om inte min dotterns dagisfröken sagt just idag att hon cyklade till jobbet och att det var just superhalt ( visserligen fattar man ju det) men hon sa också tur att man har hjälm.

Nu kan jag säga att jag är glad att jag tog hjälmen och jag är glad att jag cyklade själv utan min lilla bebba i barnstolen och sent på kvällen då det inte är så mycket bilar ute. ( jag skulle inte cykla med min bebba i detta vädret med detta underlaget om någon undrar)

Strax efter åbergs mot fredrikskans innan rondellen är cykelvägen en bit på vägen innan man cyklar upp på trottoaren, helt biltomt och bara jag och vägen så jag tänkte att jag kör på lite snön yrde och jag ville hem, då känner jag hur cykeln börjar slira sånt som man liksom kan parera, men icke jag glider bara mer och mer och tillslut ligger jag mitt i gatan pladask.
Aj kan jag säga, jag slog inte i huvudet men jag är glad att jag hade hjälm. Innan jag lyckats ta mig upp från min vurpa hinner det också komma en mötande bil, det var lite läskigt då det var så halt och snöigt att jag hade svårt med att ta mig upp.

3 kommentarer:

Akiz sa...

meeen gud, gumman!!!!! Tur att det gick bra! ställ undan cykeln nu, som jag har gjort, det går inte att cykla, varför tror du att jag går jämt,även när jag är ensam?
Lyssna på tant akiz nu och ställ undan den!

Nattade Alva när du ringde, sedan pratade jag med mamma till nyss.... hoppas det inte var nåt viktigt. Att du lever kanske ;) kram finaste vän, och tack för ikväll...fick du huvudvärk sen efter att jag och alva gått, förstår jag dig, hahaha. puss

Anonym sa...

Vi som inte använder hjälm använder andra strategier för att inte råka illa ut. Vi väljer att lämna cykeln hemma de dagar det är halt. På så sätt förebygger vi eventuella olyckor. Det sägs att (forskare säger )hjälmbärare tar fler risker än andra och när jag
ser hjälmbärare cykla i snöyra, utan lyse och mot rött så undrar jag vad de tänkte på när de satte på hjälmen: Inte var det trafiksäkerhet. Kanske mera att verka politiskt korrekta.

Anonym sa...

tur du hade hjälm, hurudan hjälm har du?? Bild?