onsdag 17 november 2010

Tips på varma kängor någon?

Idag jobbade jag på förskola igen, blir mitt sjätte pass hittills, det är faktiskt inte så jobbigt som man kan tro, eller som jag trodde.
Dels för man faktiskt får rast då man kan göra precis ingenting, när man jobbar annars ska man ju hinna äta på den där halvtimman, men nu kan man bara sitta som ett fån och stirra ut i luften, och dels för att barnen leker mest med varandra, alltså det är inte ofta men behöver vara med och leka som när man är hemma med sitt egna barn.
Sen är det verkligen underbart att komma hem till sin egna underbara och söta dotter, trodde även där att jag skulle vara mer trött "på barn" men tvärt om.

Men idag höll jag på att frysa ihjäl, jag har liksom inte plockat fram alla vinter accessoarer än.
För ett tag sen köpte jag ny vinterjacka och den svettas jag i än, eller har i alla fall gjort hittills, så där är det lugnt, jag fyndade ett par överdragsbyxor förra veckan så även där okej.
Men där stod jag alltså i dag, ( för det är inte mycket man rör sig) i min tokvarma jacka, regnbyxor, tunna vantar utan fingrar och gummistövlar. Och fick ta långpasset på tre timmar.
Japp, gummistövlar, och visst dom har ju funkat dom dagarna nu innan då det bara varit regn och rusk men idag gjorde det att jag inte kände mina fötter tillslut och händerna började domna bort dom också.

Jag måste införskaffa varma kängor, visserligen har jag redan tänkt på det, för snart ska jag ju hänga mycket ute i ur och skur med min lilla stumpa.
Men anledningen till att jag inte gjort det än, är ju för att jag tycker dom är så fula och är dom inte fula så kostar dom skjortan, det gör dom i vilket fall som helst i och för sig.
Någon som har lite tips på en känga som tål väder och inte kostar en förmögenhet.!??

4 kommentarer:

mammatajkon sa...

http://www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=51490&productId=276422&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

typ lite liknande såna här är det som jag menade....

Akiz sa...

http://www.highsnobette.com/news/wp-content/uploads/2010/01/gian1.jpg

dehär kan nog passa?! hihi

johanna w sa...

Tack för tipsen, dom var fina eva, precis sånna jag vill ha, kan tänka mig. men när jag såga akiz tips så får det nog bli dom, hahaha !!! =)

Jenny sa...

http://www.stadium.se/mode/damskor/kangor/113893/everest-w-adv-ka-iii-f10

Dessa fick jag förra året i julklapp och passar ändamålet perfekt.