onsdag 10 november 2010

Jag måste bara svära!

SKITHÖGT SVÄR JAG SKA NI VETA!

Alltså såhär är det jag HATAR försäkringskassan. ( har precis pratat med en stackare där, och efter att jag lagt på luren var jag bara tvungen att bryta ihop i tårar) Varför ska det vara så jävla svårt.
Förlåt alla ni som jobbar där jag hoppas att det inte är ni som bestämt reglerna, men ett krångligare jävla system få man leta efter.
Jag är ju som sagt arbetslös nu, och det är tydligen oss arbetslösa eller sjuka ni vill åt med era jävla regler hit och dit.
Jag har förhört mig om hur jag ska göra, om vilka papper som ska skickas in. Ett par gånger har jag ringt och frågat, vaknat mitt i natten och ändrat uppgifter som jag inte ens behövt just för att behaga er, men lik förbannat efter att ha ringt och ringt och ringt så är det något nytt sattyg ni hittat på ni vill ha.
Om det ändå vore så att ni sa från början precis allt ni ville ha.
Nä ni gillar att få brev va, lägga dom på hög, snegla lite på dom, låta dom ramla runt lite för att sen hittas några veckor senare och då komma fram till att, åh vi vill nog ha lite mer brev av denna stackare, vi skickar ut en sk "förfrågan" till.

Det är hemsk, och jag förstår hon som tog livet av sig efter besked från fk.
Nä det är inte mitt bord det är något helt annat.
Men, men du sa ju just att det spelade roll i denna frågan???
Ja men tänk inte på det, men vi behöver alltså veta det ändå.
Äh jaha!

Ja vad ska man säga.. det är tur att man jobbat på bank och på akassa, jag har sparat pengar och jag har blivit insatt i vikten av alla papper som ska skickas hit och dit från den ena till den andra.

Men lik förbannat hamnar jag i denna situationen väntar på papper som ska skrivas under bekräftas och sen bekräftas ytterligare från någon annan för tänk om hon ljuger, så vi får skicka lite till jävla papper.


Förra veckan fick jag ett brev, en sk "förfrågan" vilket jag inte tyckte var en förfrågan utan en anklagan.
Det stod att jag inte skickat in till min akassa att jag begärt tillfällig föräldrapenning som jag skrivit till försäkringskassan att jag gjort. Vilket gjorde att jag var tvungen att yttra mig annars skulle dom besluta att jag inte fick några pengar.
Nej det tro fan att jag inte gjort det, jag har ju inte kunnat skicka in mina kassakort än eftersom veckorna inte passerat än!
JÄVLA SKIT

Imorgon ska jag på intervju för ett jobb som låter toppen som ligger på ett ställe som är lite mindre toppen, men efter att ha varit i telefon med fk för sjuttioelfte gången ska jag göra allt jag kan för att slippa denna skit. Det hade jag gjort ändå, men jag kommer definitivt vara mer taggad och på hugget, ge hit jobbet ska jag säga haha!!!

7 kommentarer:

johanna w sa...

förlåt att jag svor

Caroline sa...

Men usch och urk... väcker gamla minnen från när jag försökte söka föräldrapenning inför föräldraledigheten. Åh, vad papper man skulle fylla i och när man skickat in dem så gick det ett par veckor till innan man fick tillbaka att man var tvungen att komplettera eller komma med ännu fler uppgifter eller få bekräftat från arbetsgivare och andra att det verkligen stämde, det man kommit med första gången. Och så skulle man komma in med kompletteringarna på noll och inga dagar och gick det för många dagar så avslog de ansökan om föräldrapenning helt och hållet. Typ.

STORT lycka till inför morgondagen sänder jag dig! Håller tummarna för att det ska gå bra! Kram

johanna w sa...

tusen tack caroline tusen tack!

Anonym sa...

Ber inte om ursäkt för att du svär. Jag förstår att du bli förbannad det är skitjobbigt med alla regler och papper dom har. jag har också slagit med dom. och ibland orkar man inte bråka till slut , jag tror att dom hoppas på att man ska ge upp. gör int de ta ett djupt andetag och kämpa vidare låt dom inte vinna. Ta kontakt med tidningarna och kämpa för din sak kram Leniz

Anonym sa...

Usch vad jobbigt lider med dig /Virva
Ps håller tummarna att du får jobbet

mamma c sa...

lilla gumman, det är bara att svära på..man kan ju bli galen på dem jag håller med det är papper hit å dit när de har gjort fel då tar det tid men när en annan har gjort nått då jädrans ska man helst har gjort det igår =) nä hoppas det löser sig för dig.
Himla trist det hära med förskylningar vi vill gärna träffas men vi ska hålla alla tummar vi har (vilket är ett gäng) för att det ska gå fint imån å att du får jobbet. Så får vi höras nästa vecka om en liten fikadate kanske Emma A är på oxå =)
Ha de gott å spark där bak
Kram kram

Akiz sa...

jag tycker inte att du behöver be om ursäkt för att du svär. kom hit så ska jag lära dig alla svordomar jag kan för dem förtjänar fk nu.

:)

HOPPAS att det löser sig snart och att du får dina pengar. en käftsmäll skulle de ha......eller 10