måndag 20 september 2010

Japp då börjar mitt nya liv, lite tristare men jag överlever!

Egentligen är det skittrist, men som sagt jag överlever, och jag försöker göra det bästa av situationen. Jag har alltså gått från mammaledig till heltidsarbetande till arbetslös jag menar sökande !

Idag spenderade jag en timma (nästan) på arbetsförmedlingen och jag hatar det stället, men ändå när jag var där kände jag att här.., här skulle jag kunna jobba. Och självklart så ställde jag frågan om dom inte behövde någon, killen jag sa det till sa att jag skulle säga till i "luckan" och det gjorde jag tyvärr behövde man högskoleutbildning så det var kört för min del ( för tillfället iaf sa hon) Det som irriterade mig var att både killens och hon i "luckan"s jobb hade jag garanterat fixat, efter över tio års arbetslivserfarenhet garanterar jag att jag skulle vara minst lika bra som någon med högskolepoäng. Men sånna är "reglerna" så det är ju bara att le och gå vidare.
Annars har jag haft en toppendag idag, har spenderat den med min underbara lilla stumpa vi har träffat både akiz lilla alven och senare även nettan och lilla ninna. Som på den gamla goa mammalediga tiden.

Ikväll gick min kärlek och jag tillsammans med stumpan till simhallen det var en bra avslutning på denna höstkväll.

3 kommentarer:

mamma c sa...

haha skämtar du högskoleutbildning, svårt jobb =) men du kommer hitta nått snart, så länge får du njuta med din lilla tös å givetvis får ni ta en tripp till otte framöver =)

Akiz sa...

jag har hört att en som jobbar där inte ens fixar hur man ändrar sin "profil" i datorn...han kan bytas ut mot dig ;)

jag tror att du hittar nåt snart, med din charm, och glada skratt kommer du att komma långt här i livet! puss min fina vän

mammatajkon sa...

kan du inte börja vicka hos oss om vi har ont om folk?

Du skulle ringa och anmäla att du finns, tycker alltid vi har brist på vikarier!