torsdag 2 september 2010

Jag tror jag har börjat lära mig..

.., min dotter nu!
Det är inte lätt, ingenting är särskilt lätt med att vara mamma. Och allt man vill är att göra det bästa för sitt älskade barn.
Är hon hungrig är hon trött är hon törstig har hon ont i magen, vad betyder allt..?
Jag har sagt att jag tror det kommer bli lättare när hon pratar men inte trodde jag det skulle ta såhär lång tid att lära sig hur vissa saker bör göras för bästa resultat, sen har ju allt ändrats hela tiden.

Som det här med nattning på kvällen, det har varit en liten procedur och även att bibehålla den under HELA natten då vår dotters nattsömn ofta störts/störs av diverse drömmar tänder förkylningar hunger blöjbyten seperationsångest eller bara lite närhetsberoende.., ja allt, och vad är det nu denna gången som krävs för att somna om.
Ett par kvällar nu sen vi började dagis har vår tjej varit galet övertrött, men jag har sakta lärt mig under sommaren vad som krävs av mig för att vår tös ska somna trots extrema försök att inte göra det.
Dels att vara envisare än envisast, men även vaggning gungning pussning gos och nynnande av gonattvisa.
Som sagt det är inte lätt att vara förälder, det är det nog ingen som sagt eller kommer att säga, men det är UNDERBART och värt allting. Så klart!

2 kommentarer:

Akiz sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Akiz sa...

ååh gumman. jag förstår precis vad du menar. så fort man kommit på trixet så ändrar de sig. men jag tror också att så fort de kan prata så kommer det bli bättre.dock kan ett barn säga att det har ont i magen fast det egentligen är på något helt annat ställe som det har ont på.men jag tror iaf att det kommer att bli bättre när de kan prata. och du är en superduktig mamma. puss