torsdag 29 april 2010

Mammaledig

hela sommaren är väl inte fy skam!
Idag på morgonen hörde dom av sig angående barnomsorg för stumpen. Det blev nep nej nope, ingen inskolning innan augusti.
Jag kände hur tårarna gjorde sig tillkänna bakom ögonlocken, men jag hade liksom inte tid att bryta ihop, satt ju på jobbet och klockan var någon minut innan öppning. ( tror inte nu att jag gråter för minsta lilla, men som jag ringt och kämpat för detta plus att jag haft ett par helvetes dagar på jobbet denna veckan, det var nog lite för mycket)
Sen så var ju egentligen min önskan att få vara mammaledig hela sommaren innan det var dags för arbetsliv, så så ledsen behövde jag väl inte bli tänkte jag.
Nu var det egentligen bara att önska att jag inte får det här jobbet tänkte jag, för skulle jag få det skulle jag bli ännu mer ledsen. Fast det kändes inte rätt att tänka så, jag fick en mycket god känsla på intervjun och känner verkligen för detta jobbet.
Men icke.., jag har inte hört av dom ännu men inside information har berättat att dom valde en annan tjej (tant) framför mig.
Kan inte förstå hur dom kunde göra det.., är mycket nyfiken på att höra det, haha!
Kanske kan det varit att jag ännu inte hade löst barnomsorg, eller var det för jag ville ha lite semester, dock sa dom att det var okej och att dom förstod.!
Jaja, nu ska jag njuta av att vara mammaledig med min underbara tös, sen blir det arbetsliv till hösten ( hoppas jag) Kan ju ha sån tur att min fot ändå är inne och dom har mig i åtanke om det nu blir tal om jobb just till hösten.

3 kommentarer:

akiz sa...

du ska se att det löser sig till hösten, när det är menat att du ska börja jobba igen och bebban HAR en plats på förskolan!

Anonym sa...

som sagt njut av din mammaledighet hela sommaren njut..de kommer lösa sig ska du se =) kram kram carro.s

Nettis_75 sa...

Ja vännen, njut nu ordentligt av att vara ledig så löser det sig nog till hösten.
Jag ska reklamera mina tummar till han där uppe för jag höll dem jättehårt men det funkade ju uppenbarligen inte. Dumma tummar!!!