onsdag 7 april 2010

Härliga tider

våren är på gång och den ska bli lika härlig som förra, ( hoppas jag) då akiz och jag och medicinbollarna blottade oss på balkonger och myste i solen. Denna våren är medicinbollarna lite större men som tur är, är dom självgående och vi slipper bära på dom ! ( även om jag kan erkänna att jag saknar min boll)

Ni som läst bebbans blogg, har sett att pricktest som vi gjorde igår inte gav utslag på mjölkallergi. Det är toppen , men än är vi inte i hamn. Vi får alltså fortsätta med ägg och mjölkfri kost iaf fram till den 4 maj. Då ska bebban få provoceras med mjölk. Ägg däremot får hon vara utan till hon fyller två så får vi se hur det går då.
Men mjölk som sagt hade det ju gett lite utslag på och osmidiga doktorn vill absolut inte släppa detta. ( jag tror hon gör det lite för att jävlas)
Men igår var vi båda på bättre humör och kunde alltså bete oss som vuxna, och jag fick som sagt i af igenom ett pricktest som i sin tur öppnade upp för provocering innan bebb fyllt två.
Pricktestet visade också att bebban inte var allergisk mot mjöl, soya och jordnötter ( skönt att veta det där med jordnötter även om det inte kommer något sådant innanför vår dörr)
Men den obefintliga viktuppgången är ännu ett mysterium, igår vägde hon 8295g alltså minus 5 g sen förra veckan, men osmidiga doktorn sa att hon var 72 cm lång, det vet jag inte om jag kan tro på men det verkar ju som hon växer på längden i af, sist mätte hon 69,5.

Önska oss lycka till den 4 maj, jag skulle så gärna bjuda stumpen på en härlig gräddtårta då hon fyller ett. ( utan ägg då vill säga, för visst går det?!)

3 kommentarer:

akiz sa...

klart att hon kommer klara mjölkprovoceringen och kan få en gräddtårta på sin ettårsdag utan ägg, för visst går det!!!!

Länk: http://www.sockerkaka.com/sockerkaka-utan-agg/

Fia sa...

och du, i värsta fall går det med gräddtårta på soyagrädde också. Det finns både sprutgrädde på burk och sån som man vispar. men hon är INTE allergisk mot mjölk. Det vet jag!

sara sa...

Hej Fina! Jag vill ses snart..hur har ni det i nästa v? POK