tisdag 27 april 2010

Anställningsintervju

Idag jobbade jag mellan 10 och 13, sen poff vid halv två var jag på anställningsintervju på ett annat jobb.
Jag trivs mycket bra på banken, och jag känner väl såhär, börja jobba nu på ett annat jobb blir ju sommarjobb, hur kul känns det?! Och det är himla skönt att kunna sitt jobb man har liksom fullt upp hemma med småtting som det är..
Men under tiden jag var på intervjun och efteråt kände jag, jippie jag vill börja jobba nu genast.
Nu vet jag ju inte om jag kommer få detta jobb, men mycket hänger på barnomsorg. Vi har fått tid för inskolning på förskola i augusti, men detta jobbet börjar nu den 17 maj, och det ser inte så ljust ut att få inskolning redan nu.
Den senaste tiden har jag inte gjort annat än hängt i telefon för att försöka lösa detta, och då visste jag inte ens om jag var så sugen på att börja jobba nu innan sommaren med säkert noll möjlighet till semester, men efter idag önskar jag innerligt att barnomsorg löser sig.

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Går det inte att lösa så att Robin tar ut föräldraledighet tills hösten då, och att han är hemma med NOuvelle under sin semester så att du kan jobba?

Nettis_75 sa...

Håller tummarna vännen! Har inte hört något ännu om hur det gått. Säg till när du får veta!!! *håller tummarna stenhårt*