fredag 12 februari 2010

Jag behöver sömn!!!

I onsdags fick jag huvudvärk, extrem så jag mådde illa, på torsdagen vaknade jag med huvudvärk, den hade alltså inte gått över. Tyvärr befarade jag detta och fick tråkigt nog ringa och sjukanmäla mig. För en gångs skull tänkte jag på min hälsa framför allt annat.
Så igår låg jag i sängen hela dagen och bara vilade, jag var ute en liten promenad för att få lite frisk luft, och på kvällen kände jag mig nästan som en ny människa.
Jag behövde alltså vila sova och bara ta det lugnt. Vad jag inte behövde, var åter en natt med en jobbig stumpa.
Hon somnade snällt och fint vid nio halv tio, jag somnade vid elva, när klockan slog halv tre hade jag redan varit uppe två gånger för att nappa och vagga till sömn. Sen var jag uppe ytterligare två gånger för att jag hörde henne skrika till dock behövdes bara nappning, men detta är ett dilemma, vågar man strunta i det eller kommer det vara den gången hon vaknar och om man inte är där i tid och blir ännu mer otröstlig, vet inte, det är svårt.
Sen så tyckte stumpen att det var morgon vid halv sju, ja ni kan ju fundera ut hur mycket jag sovit i natt, jag vet inte.
Men huvudvärken är tillbaka i alla fall.

6 kommentarer:

Mette sa...

lider med dig :(. Vågar heller inte strunta i det när sonen vill ha nappen med risk att han vaknar helt. men det är kanske det man måste för att de ska lära sig...svårt det där..

akiz sa...

tycker du ska prova att flytta in henne till er igen så är du nära till henne att nappa och trösta. de är inne i en period nu med mycket separationsångerst och de drömmer mycket nu har jag läst.... du ska få en tidning av mig där det står en massa bra nattningstips och råd att få sin lilla att sova...puss

Wicke sa...

Skickar massor med kramar, kärlek och positiv energi!! <3
Puss!

Anonym sa...

Jag kan hålla med Akiz där kanske att hon vill vara nära er ett tag till ............vi hade våra snorungar länge i samma rum hahahahaha .skojar bara inte snorungar mina älsklingar menar jag förståss/Farmor

Anonym sa...

När ni känner för det så vet du att jag kan avlasta er så att ni får sova en hel natt ,det är bara att säga till Kram Farmor

sara sa...

prova att hon får sova inne hos er eller emellan er. eller på din sida o st¨ll spjälsängen som skydd...skadar ju inte att testa att hon får känna närhet...ni har ju inget att förlora på det, funkar det så funkar det. lycka till. kram