söndag 28 februari 2010

Helt otroligt

Prins håller i sin tös för första gången.

det här med att föda barn...
En så overklig och underbar känsla. Som knappt går att beskriva.
Jag brukar kolla på dom första bilderna vi tog på vår lilla bebb, och tänka på hur overkligt och underbart det var när hon ploppat ur mig, så himla liten och så himla fin. Ja fin, alla tycker så klart att deras lilla skatt är världens finaste och så ska det vara. Men som min pappa sa till oss innan bebban var född, nyfödda är inte så fina egentligen, men så syftade han kanske på mig som kom ut med en näsa som var lite sned, japp jag hade legat fixerad så länge i mammas mage att min näsa blivit sned, men det tog bara några dagar så var den rak. Nyfödda är ju väldigt skrynkliga och mosiga, men bebban var så nubbig så hon var faktiskt inte så skrynklig och helt bedårande fin i hyn var hon.

2 kommentarer:

sara sa...

hej fina! Tack:) Ja, vi svngde förbi där när jag skulle hem i torsdags:) Tack ändå för att du kika! POK...ses snart?

akiz sa...

lilla bebbsson är så fin, hon är så snäll också- lite pillemarisk men så underbar! puss