fredag 5 februari 2010

HELVETESNATT

Japp, det är sant! ( igen)
Börjar känna mig hjälplös nu, i natt trodde jag att jag vilken minut som helst kunnat göra något drastiskt.
Traggla sluta med amning och sova hela nätter, vattkoppor, tänder, tredagarsfeber, förkylning och 8 månaderskris, jag orkar inte mer.
Det har hållit på så länge nu.
Efter 9 och en halv timma på jobbet igår så höll droppen på att rinna över när stumpen gallskrek konstant hela kvällen fram till två.
Vi trodde vi skulle behöva åka in till akuten med henne, men troligtvis var det en blandning av allt och att hon faktiskt var pigg. För när jag inte orkade mer tände jag lampan i hennes rum och bara lät henne hållas, då började hon blarra och ställa sig mot väggen.
Natten fortsatte med att hon sov dåligt och jag var inne för att nappa eller vagga henne till sömn flera gånger, sen vaknar hon ändå vid sju. Pigg som en mört.
Jag känner mig död nu.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Du skulle ringt mig så skulle jag kommit och busat med Nouvelle lite ............farmor ps inte på natten då :-) utan på kvällen kunde vi busat

Fia sa...

Men gumman då! har ni provat lite whiskey på nappen? :) Då somnar hon nog gott.

Wicke sa...

Stackars dig gumman :( Hoppas det blir bättre snart!

Mette sa...

:(...tyärr är det likadant här hemma med en son som sover väldigt dåligt. Är uppe minst 1 gång i timmen för att stoppa i nappen eller vända på honom. Han hamnar ofta på mage och då blir han tvärilsk. Och sen har han fått för sig att vakna runt 03.30-04.30 för att få välling...detta började när han fick tredagarsfeber och förkylning och sedan åkte han på magskjuka veckan efter...och sedan vakna pigg som en mört kl6...så jag lider verkligen med dig och hoppas att det är en 8-månadersfas som går över när de bli 9 mån...

akiz sa...

min natt var också hemsk, undrar om det var nåt med månen :)

vi skyller på den.....gubben i månen.

Anonym sa...

ta hjälp av alla kring, så du får sova på dagen ..hoppas det blir bättre snart kram cs

johanna sa...

skönt att höra att det är fler som har det liknande mette, dock inte skönt för dig att du har samma helv.. Men det blir nog bättre snart jag har hopp, och varje extra timme eller möjlighet man får sova är guld värt, ibland bara svårt att ta till vara,men som du säger cs man måste =)
det blir bättre snart, tills nästa gång gubben i månen vill busa med oss!
<3