måndag 24 november 2008

Gravid eller bakfull..?

Har gått nu i ca fyra månader och känt mig bakis, (inget kul alls) det är inte bara illamåendet och det allmänna känna sig seg jag syftar på, utan detta med dom såkallade cravingsen som man kan få när man är gravid tycker jag påminner om bakiskänslan.

När jag är bakis behöver jag som många andra fet salt mat för att bli människa igen, det kunde gå en dag när man var bakis då man åt det ena och det andra men det var ändå nåt som saknades, nämligen den där pizzan. Först när jag fick pizzan fick jag ro i kroppen!

Nu har jag inte som vissa ett särskillt sorts sug efter något speciellt utan det jag är sugen på varierar, det spelar ingen roll hur många andra saker jag provar jag kommer inte till ro om jag inte får just det jag är sugen på. Nu är det då inte så lätt att lösa alltid eftersom jag hela tiden är sugen på olika saker.
Som i lördags till exempel, sa jag tidigt till älsklingen att jag nog var sugen på pasta, vi gick en hel dag och fikade åt lunch och annat, framåt kvällen var det fortfarande där, suget efter pasta, jag var nog inte direkt hungrig men pasta var jag tvungen att ha, och så blev till att ta bilen till Table 20 och köpa sig en pasta, ca klockan åtta kunde jag få ro.

1 kommentar:

Anonym sa...

kom på nån jobbig cravings till Robbin!