fredag 9 maj 2008

Blandband-Nostalgi

På den tiden då kassetteband var ett vanligt förekommande fenomen brukade jag spela in musik från radion, där satt jag dagarna i ända för att passa rec knappen.
Shit nu lät jag ju som hundra år, (strunt samma det var inte det jag skulle komma till) Utan det att jag saknar att lyssna på dom banden som alltid var en tokig blandning av all sorts musik. Jag har nämligen aldig varit sådär besatt av just en musikstil eller artis utan lyssnat på allt. Nä inte allt men väldigt blandat, kanske just därför alla mina gamla kassettband heter just blandat.
Men nu finns ju youtube så jag gjorde en chansning och sökte på en av mina favvo låtar på ett av mina band, och ta mig tusan där va den. Det roliga med denna låten var att den kom direkt efter för fet för ett fuck med svullo som jag alltid var tvungen att lyssna på för att inte missa min älskade låt med sandra.
http://youtube.com/watch?v=fS6F42mAcqo

Jag säger bara blandband

3 kommentarer:

Anonym sa...

vet du vad.... jag har en hel kasse med band, du kan få dem :) blandat,
Du vet jag e en modern person, som lyssnar på mp3 :)

Wicke sa...

Jag spelar fortfarande in blandband, men säg inte det till nån. Känns som att jag är den enda i hela världen som fortfarande har en vanlig freestyle. När min kompis Fia P hörde det undrade hon om jag använde fax också. Det tyckte jag va taskigt:D

Anonym sa...

Jag tittar på vhs på video, haha!