söndag 20 februari 2011

Nutten ! -arna

Vill börja med att säga TACK, tusen tack till alla underbara vänner som fixat så vi fått reservnuttar till vår lilla skatt.

Såhär är det nämligen. Från det att Nouvelle föddes har hon haft nutten som sin trygghet, och hon älskar att pilla med den och hon blev alltid lugn då man la den över hennes ansikte som liten. Och hon måste alltså alltid ha den när hon ska sova. 
Den har redan försvunnit ett antal gånger men lyckligtvis kommit till rätta. 
Så mycket som tre gånger har den försvunnit under våra promenader, men vi har haft turen att hitta den när vi återvänt samma väg vi gått. Den har bland annat varit upphängd på bänkar och stolpar i stan.
För ett tag sedan fick vi en reservnutte av alva, men den har vi alltså redan lyckats slarva bort. Så jag kände lite panik eftersom dom i affären sagt att dom inte kommer få in några fler, dom hade tom pratat med tillverkarna av polarn kläderna då det tydligen är fler som frågat efter dom.
Efter min efterlysning har många snälla hört av sig och jag är så evigt tacksam för alla nuttar vi fått / kommer få.
Det roliga i det hela är att ikväll så hittar jag så klart den redan bortslarvade nutten i hennes pyjamas som hängt på skötbordet.

Men nu kan jag alltså utan vidare äntligen tvätta upp dessa väl använda nuttar och ändå ha en lagom ingosad till hands. För en nytvättad nutte är inte speciellt gosig har vi märkt.
Än en gång TACK TACK TACK!!!


Inga kommentarer: