tisdag 11 januari 2011

Ringde upp rektorn!

Imorse gick jag till dagiset och pratade med en utav dagisfröknarna ( alla är fantastiska och snälla ) och självklart var det en utav dom sötaste som var där! Inte för att jag hade tänk skälla på något vis, men jag var verkligen upprörd igår. ( och hade kanske varit lite mer upprörd i tonen om det inte var en utav dom jag gillar mest jag pratade med)

Jag säger det än en gång, det är inte så att jag skyller eller dömer föräldrarna på något vis och egentligen inte heller personalen för jag vet hur svårt det är att få dom små att förstå vad man får och inte får göra vad som är rätt och fel och hänga med i deras tempo och vändningar är inte lätt.
Men någonting behövde göras och det nu kände jag, då det pågått under en längre tid. Första gången Nouvelle blev biten var i september det är alltså fyra månader sedan.
Efter jag hade pratat med dagispersonalen kändes det bättre men dom sa som sagt att det är högre upp man får gå då sånt här oftast händer då det är kort med personal vid sjukdom eller ledighet.
Så idag ringde jag även till rektorn och dom hade gått vidare med detta och hittat en lösning som är himla bra tror jag. Rektorn har jag vanligtvis inte mycket till övers för då hon är mycket hård i sitt sätt, men idag bemötte hon mig mycket klokt och professionellt.
Håller tummar att det inte händer igen.

2 kommentarer:

Cissi sa...

Skönt och bra jobbat! Hoppas att det löser sig och att Bebban slipper bitmärken i fortsättningen. Annars får vi gå en självförsvarskurs med de små... kram

Akiz sa...

Bra att det löser sig. ingen får bita vår bebba!!!!