torsdag 19 augusti 2010

Pysseltajm

Idag fick pappa prins "pyssla" lite på förskolan, han fick göra framsidan till en pärm som ska bli Nouvelles, detta var något som jag såg fram emot att få göra, eller ännu hellre göra ihop med Nouvelle.
En annan sak som vi fått i uppgift är att ta med en så kallad sångpåse med figurer som ska påminna om någon sång Nouvelle gillar/kan.
Man fick självklart göra precis som man ville köpa/sy en påse och sen lägga i vad man ville och hur mycket man ville.
Jag tänkte att det här ska bli kul, jag ska sy en påse.., låter ganska enkelt. Men det är det inte!!!
Självklart fick jag för mig att på något sätt sy dit Nouvelles namn på påsen med, enklast kom jag fram till var att använda min symaskin.. vet inte om så var fallet ( för även detta blev en svår uppgift, dock är jag riktigt nöjd med resultatet, men jag tänkte hela tiden på hur vi kunde välja ett så lååångt namn på vår tjej, jag frågade robin om vi inte kunde döpa om henne till bara no, som my liksom kort och enklare att sy.


Detta är alltså vad jag pysslat med sen vi kom hem från vår motionspromenix.

5 kommentarer:

Akiz sa...

åh vad duktig du är, pysselmamma.
Hur går det för nouvelle på nya dagiset? Puss

Anonym sa...

Vad fin den blev .........då får du väl leta efter en spindel då :-)
för Imse vimse spindel gillar väl Nouvelle ,i allafall när farmor kraxar fram det med sin omusikliska röst haha /virva

Anonym sa...

Vad fint det blev!! M

mamma j sa...

japp en spindel ska i och ett lamm är tänkt, sen gillar hon ju "klappa lilla magen", vad ska man ha i då? vill gärna ha en elefant med för "en elefant balanserade" sjöng jag mycket förut när hon var liten bäb!

Nettis_75 sa...

Oh vad duktig du är. Jag fick en klar musikpåse till Melina när hon fyllde ett men din är finare eftersom du gjort den alldeles själv. Kul idé av dagis faktiskt!!!