måndag 23 augusti 2010

Har varit på jakt efter dojjor!


Ja ni ser ju själva det är inte lätt att hitta några till dessa små söta klumpar!

På öland var det himla utplockat, och dom som jobbade där var skitsnorkiga och inte ett dugg hjälpsamma. ( Hittade dock ett par som jag var ute efter, till och med snyggare, svarta med lila på, men dom sa att storlek 22 var för stora för min lilla stump, jag hade berättat att vi mätt hennes fötter för två veckor sedan och dom då varit 11,4 cm)
När jag kom hem cyklade stumpan och jag till eurosko vid maxi, där tänkte jag det är bäst att vi mäter fötterna.., och killen bakom disken fick hennes små stumpar till 10,5 cm, va! tänkte jag, men han var himla noga och hon har inte varit särskilt still dom andra gångerna vi mätt. Som tur var hade han inte hennes storlek som nu då borde vara 20, och tur säger jag då det kändes underligt att hennes fötter var så små.
Jag tog istället och skyndade till eurosko i baronen, där bad jag om mätning igen, denna gången säger dom 11,9, ni ska ha en 21 eller ännu hellre en 22. Pust sa jag och berättade vad killen på det andra stället mätt. Det slutade iaf med att vi tog en 22 med sula i. Och det var på håret det, dom mätte hennes gamla skor, hade tydligen varit 1mm till godo i silverdojjorna tur att vi inte använt dom så mycket på senaste!
Nya dojjor!

2 kommentarer:

Akiz sa...

jättefin blev hon i både skor och hårband :) tack för idag,ses imorgon.

Anonym sa...

Vilka fina skor på fin liten tjej! Hur ska det nu bli med mina skor. M