tisdag 28 augusti 2012

vecka 35 + 2 är precis vad det är

Idag tisdagen den 28 augusti är dag 2 i vecka 35, och det är precis vad bebismagen är 35+2. Nu är det alltså inte så långt kvar.."?" Bf dagen är den 29 september och jag har länge trott att vår bebis kommer komma lite tidigt.., men nu vet jag inte längre. Idag var jag på mvc koll och allt är toppen tom blodtrycket, 135/85 vågen visar + 11 kg och livmoderns mått mätte 35cm huvudet låg nedåt i ruckbart läge allt enligt "skolboken".
Förra kollen var i v 32 och magen mätte då 32 cm och huvudet var rörligt, så allt har gått som det ska! Blodtrycket har varit uppe och svajat runt 100 men alltid landat på rätt sida och känns nu stabilt och jag har lugnat ner mig.
Denna graviditeten har gått himla fort även om vi berättade om den väldigt tidigt, så tidigt så en kollega tom undrade om vi ens haft sexet än haha!

Men som sagt nu kommer det nog gå segt och då jag trott att bebis ska komma fort och tidigt får vi säkert vänta in i oktober..
Nu har jag tänkt att jag ska jobba tom den 14 september så ett tag till får den allt vänta på sig, vill ju hinna hem och bona och bara "slappa" innan vår nya familjemedlem anländer.

Graviditeten har i övrigt varit väldigt lik den med Nouvelle och länge trodde jag att det var ytterligare en tjej vi väntade men mer och mer har jag börjat tro att det faktiskt är en liten mini Robin i magen. Magen har en annan form än Nouvelle och det har liksom blivit mer "bara" mage nu, med Nouvelle var hela jag rundare.
Ja nu är det spännande hur när och var ska det sätta igång...
Önskar ju på något vis att man kunde planera det lite helst en dag då min mamma sover över här.., eller på en helg, kan man få boka det.?!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Men åhhh, snart har ni en liten beeeebiiiis hemma. Bästa som finns juh ;)
Förstår att du längtar nu, snart snart har du din alldeles nykläckta lilla bebis hos dig o kan snosa varje dag hela tiden =)
Ja, lite avis är jag även om jag fortfarande har min lilla bebis( Angelos 2 år) hihi

Ha det bäst, massage i svanken sätter igång ganska bra ;) Puss <3

Hälsa mannen din <3

Anonym sa...

Du är jättefin och bebisen och vi kan ha en gemensam födelsedagsfest ;) mysigt längtar oxå efter lillkusinen...pok
Akiz