måndag 7 maj 2012

Ultraljud

Idag har vi varit på ul, hade hoppats på att komma därifrån lite mer säker på vad det är för liten krabat där inne!

Men jag är så klart glad över att vi såg en liten krabat som rörde sig, har varit så nojig dom senaste två dagarna har nämligen inte känt några sprakar alls.

Men jag hade velat kunna säga lite säkrare till bebban att det är lillasyster eller lillebror som bor i magen. Det var liksom ingen tydlig snopp, men samtidigt var det något där i profil, som kunde vara en, men när hon tittade underifrån såg det mer ut som en tjej, med några prickar hon pratade om.

Iaf tror jag vi utgår ifrån att det denna gången blir en bebb som vi trodde förra gången, fast då blev det ju en bebba.
Lite snopen blev jag eftersom jag känt på mig att de nog är en tjej och många har även gissat det, får nog tänka om och börja grunna lite på pojknamn.
Jag tycker det är mycket svårare med pojknamn, är det någon som är sugen på att ge oss lite tips.
När vi väntade Nouvelle hade vi bara ett pojknamn och det var Carl, denna gången känns det som det är någon annan. Och det namnet jag har funderat på denna gången har fått nej av Robin, men inte är väl Nils så fel, eller vad tycker ni om det?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Noa,Noah

Akiz sa...

Bebb

kusin Caroline sa...

Hej käraste Johanna,

Jag förstår hur du menar med att den nya bebisen känns som någon annan. Namnförslagen vi hade sparade från K kändes inte alls aktuella när det var dags att fundera på namn till syskonen!

Appropå namnet Carl så hette din morfars pappa Karl. Din morfars mamma hette Hilma. Din mormors föräldrar hette Axel och Johanna (!).

Jag tycker också att namnet Nils är fint och det passar till storasysters namn också!

Det ger med sig med tiden vad som känns rätt... Det är tur att man har många månader på sig att fundera ut ett namn till bebisen i magen.

Kramar