torsdag 1 december 2011

Så himla roligt! ( framsteg för Nouvelle med nr 2)

Det går bra för Nouvelle utan blöja, vi har inte tagit bort den helt än, på natten är den kvar och det är lite till och från där oftast torr, men ibland är det kiss ( tror dock det är morgonkisset som hon borde kunna få till om inte hennes föräldrar vore så morgontrötta) sen är det ju detta med nr 2, det är hon inte så sugen på att göra på potta, eller toa för den delen. Har väl hånt lite nån gång, men för det mesta typ jämt nu förtiden så "klagar" hon över ont i magen och då vi sätter henne på toa så kniper hon och till slut så blir det på med blöja och sen kommer hon stolt och har gjort nr 2 i blöjan istället.
Men idag gick det bra alldeles utmärkt bra, och jag hoppas att hon nu förstått hur mycket skönare det är att sitta på toan än få allt kladd i rumpen.

Det gick till såhär.., hon "klagade" över ont i magen, jag tog på blöja till slut och hon sa jag bajsar nu, varpå jag sa nej men då går vi till toan, dvs hon hade redan börjat och kunde liksom inte knipa då, jag satte henne på toan, trixade av blöjan lite smidigt och där satt hon sen och sa, jag vill bajsa i fred du kan gå ut, stäng dörren.!
Min underbara duktiga tjej hon satt länge, sen ropade hon färdig och när jag kom sa hon nä jag vill bajsa mer.
Heja!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hon är sååå duktig Nouvelle
Farmor